Kako organizujem sebe i svoje vrijeme?

Ovo je jedna od tema koju sam još davno htjela da obradim ali nikako da dođe na red. Smatram da je selflove dobro organizirati svoje vrijeme i dopustiti sebi da imamo dovoljno vremena za odmor, uživanje, hobije i druženje. 

Još u osnovnoj školi pokazala sam interes za različite aktivnosti. Bila sam dijelom ako ne svih onda skoro svih sekcija u školi te pronalazila sebe. Od tada do danas, dosađivanje nikad nije bila opcija, i rijetko se dešavalo da baš ništa ne radim. Jako često ljudi oko mene posebno oni koje tek upoznam, pitaju me kako rasporedim vrijeme, kako stižem. Jesam li umorna? Jesam, svaki dan 😀

Smatrala sam da ovaj post može biti koristan za sve one koji možda ne znaju kako da poslože prioritete ili na pravi način organiziraju svoje vrijeme. Mala napomena, ja jesam prilično organizirana osoba ali se dese dani kada obaveze samo prebacujem sa dana na dan ali sam naučila i to sebi da oprostim.

Zaposlila sam se prilično rano ( mislim na full time posao). Imala sam 21 godinu kada sam dobila svoj prvi ugovor na puno radno vrijeme te obavezu da svaki dan odlazim u kancelariju, odnosno redakciju jer je moj prvi stalni posao bio rad na televiziji. Mnogo sam se pronalazila, borila sa obavezama, količinom posla, snimanja, putovanja ali sam bila svjesna da je to takav posao i da vjerovatno nikada i neće biti drugačije. Kada sam se umorila i psihički i fizički, shvatila sam da je vrijeme da promjenim posao i probam ući u kalup posla od 9h do 17h. Promjenila sam posao, dobila sjajnu priliku i nikada radila samo osam sati 😀

Ponosna sam na sebe jer sam se relativno brzo snašla u novom okruženju, drugačijoj vrsti posla i činjenicom da sam brzo napredovala. Obaveza i posla je sve više, a vremena sve manje. Pored primaranog posla, imam nekoliko različitih koji dolaze u periodu nakon 17h pa je organizacija ključna, a ako dodam kuću, porodicu, prijatelje i vrijeme za sebe, 24h u jednom danu su malo.

Davno sam napisala da je za mene najbolji poklon pidžama ili rokovnik. Zašto? Zato što sam neko ko voli da ima dovoljno sna, volim boravak u kući i volim da zapisujem i najmanju obavezu. Tome me je naučila mama sa 13 godina kada mi je rekla, sve što treba u jednom danu da uradiš to i zapiši.

sve što treba u jednom danu da uradiš to i zapiši.

Danas, sa 33 imam minimalno četiri rokovnika koja aktivno koristim. Jedan služi za ličnu organizaciju, motivaciju i ciljeve. Drugi koristim na poslu, treći je za moje honorarne poslove i/ili hobije  i četvrti bi bio svaštara – sve što želiš zapiši. 

Ono što mi pomaže u organizaciji mog dana jeste pisanje sedmičnog i dnevnog plana obaveza. U rokovnik zapisujem sedmični. Postavim neke ciljeve uglavnom realne i one koje znam da trebam da uradim u sedmici koja je ispred mene. Dnevne obaveze pišem u kalendar koji stoji na mom kancelarijskom stolu. Zadatke zapisujem prema prioritetima i križam ono što uradim. One koje nisam uspjela uraditi u tom danu, prebacujem za naredni i cilj je do kraja sedmice ih ispuniti. Rijetko se desi da obavezu prenesem u narednu sedmicu, osim ako izvršenje iste nije uslovljeno nečim drugim ( otkazano, pomjereno, ne ovisi samo o meni itd.).

Ustajem svaki dan u 6h. Tri puta sedmično radni dan počinje u 7h ujutro i obično budem prva u fitness centru.  Nakon toga, krećem sa dnevnim obavezama na poslu koje su ponekad prilično intenzivne, ali je organizacija vremena i obaveza jako važna. Ja volim svoj posao koji ponekad kao i svaki zna da bude prilično stresan. Upravo zbog toga se trudim da se organizujem i da zadatke izvršavam prema prioritetima.

Naučila sam se da čim dođem kući riješim sve ono što imam. Nije važno da li su u pitanju svakodnevne kućanske obaveze ili imam neke druge rokove, ne počinjem ništa dok ne završim planirano. Naravno, bar jednom sedmično se desi da se plan potpuno promjeni, da me nešto spriječi ili da jednostavno nisam raspoložena i onda sebi dam oduška. Odmorim se i ne krivim sebe jer nisam uradila sve što sam planirala.

Planiram i druženja, izlaske, odlaske kod prijatelja ili njihove dolaske meni/nama na vrijeme. Obično znam svoj plan za sedmicu unaprijed. Zapisujem datume važnih pregleda, termina kod frizera i sve druge beauty usluge, edukacija, sastanaka i svega onoga što znam da trebam da obavim. Nije moranje, ali je potreba. Odmor, relaksacija i vrijeme odvojeno za mene.

Ranije nisam znala, vremenom sam naučila da sebe i svoje obaveze stavim na prvo mjesto. Da li to znači da ću sve otkazati da bih odmarala ili gledala seriju, spavala ili jednostavno radila nešto skroz drugo nije važno. Moj unutrašnji mir nema cijenu. Moje dobro raspoređene obaveze i stres koji sebi neću napraviti jer trčim na različite obaveze, zaista nema cijenu. Selekcija ljudi koji vas okružuju također je važna. U realnom ili virtuelnom svijetu. Na mute možete staviti vrlo jednostavno sve one koji crpe energiju, oduzimaju dragocijeno vrijeme ili jednostavno vas ne slušaju, a traže da vi slušate njih.

Isto tako, držite blizu sebe one koji će vam napisati poruku samo da pitaju kako ste, kako ste proveli dan ili će vam reći koliko im značite. One koji će razumjeti kada niste raspoloženi, trebate mir ili jednostavno ne možete stići. Ja se trudim da ispoštujem takve ljude, i bude mi žao/krivo ukoliko dogovor moram pomjeriti, ali sam isto tako sretna kada se ne  zaborave svi dani kad sam mogla, čekala, razumjela. Takve ljude trebate u životu.

U svoj rokovnik zapišite da svaki dan nazovete i/ili poljubite roditelje. Zahvalite im se na svemu.  Ne zaboravite biti svjesni da je naš posao san svake nezaposlene osobe, da je naše zdravlje san svake bolesne osobe, da je puno prijatelja san svake osobe koja se osjeća  usamljeno. Ne zaboravite zahvaliti se sebi na svemu što jeste, što postižete, na čemu radite i za šta se borite. To zapišite u svaki od ranije navedenih rokovnika.

Dobro organizovano vrijeme je selflove.

Počnite ga organizirati, danas.

Do čitanja,

Emina Vejsilovic

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *